انواع مختلف فولاد هاردوکس

Hardox 400 : فولاد هاردوکس ۴۰۰ در صنایع سیمان، حفاری و استخراج نفت، معادن، ابزارهای دارای لبه برش، خردکن ها، تیغه ها، نوارهای نقاله سنگین، بلدوزرها و کلیه مواردی به کار می‌رود که به یک متریال با سختی ، ضربه پذیری و مقاومت به سایش بالا نیاز داشته باشیم. برای تولید این فولاد با اعمال کوئنچ و تمپر در گستره دمایی لازم، سختی ۳۷۰ تا ۴۰۰ برینل (HBW) حاصل می‌گردد.
Hardox 450 : ورق‌ها و پِلِیت (Plate) های فولادی هاردوکس ۴۵۰ بسیار مقاوم در برابر انقباض و سایش‌اند و عموما دارای عمر زیاد و قابلیت جوش و اتصال پذیری بالایی هستند. با افزایش سختی برینل در فولاد هاردوکس ۴۵۰ در محدوده ۴۲۵ تا ۴۷۵، عمر قطعات نسبت به هاردوکس ۴۰۰، ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
Hardox 500 : سختی فولاد هاردوکس ۵۰۰ برای ورقه‌هایی با ضخامت ۴ -۳۲ میلی‌متر در گستره ۴۷۰ تا ۵۳۰ برینل است؛ برای ورقه‌هایی با ضخامت ۳۲ تا ۱۰۳ میلی‌متر نیز در محدوده ۴۵۰ تا ۵۴۰ برینل. کاربرد اصلی این نوع فولاد هاردوکس در سنگ‌شکن‌های حفاری است. همچنین قابلیت جوشکاری فوق العاده‌ای در میان انواع مختلف فولاد دارد.
Hardox 550 : این نوع ورقه‌های فولای با دارا بودن سختی در محدوده ۵۷۵-۵۲۵ برینل، کاربردهای گسترده‌ای در صنایع ساخت و ساز شهری مانند زیربناسازی و احداث خطوط مترو دارد.
Hardox 600 : فولاد هاردوکس ۶۰۰ دارای استحکام بسیار بالا، چقرمگی و شکل‌پذیری مطلوب و مقاومت در برابر ضربه‌ی بسیار خوبی است. این فولاد در سطح بین المللی به «فولاد ضد سایش کیفیت بالا» (high-quality abrasion-resistant steel) منسوب است. برخلاف هاردوکس‌ های دیگر، این نوع فولاد بیشتر به عنوان پوشش به همراه فولادهای دیگر به کار گرفته می شود.

جهت مشاوره خرید با شماره های 09193637873 و 09120493586 تماس بگیرید.

مشخصات متالورژیکی و مکانیکی
در جدول زیر می توانید عناصر شیمیایی تشکیل دهنده انواع مختلف ورق هاردوکس را مشاهده کنید.

در جدول زیر مشخصات مکانیکی انواع مختلف ورق هاردوکس را مشاهده کنید.

منبع:ایران مواد

Post Views: 1,273

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست